ZEYTİNYAĞLI SEMİZOTU


 
ZEYTİNYAĞLI SEMİZOTU

Malzemelerimiz 
2 bağ semizotu
2 tane kabak
1 soğan
2-3 domates
Zeytinyağ
Tuz
Sirke

Yazın yemek yapmayı seviyorum.Canlı renkler yemeklerde çok hoşuma gidiyor.Aslına bakarsanız bu yemeği yapmak çok basit.Semizotu vitamin açısından çok faydalı.Yemeği olmazsa salatası ve cacığı mutlaka soframızda olur.

Önce semizotlarını köklerin atarak doğruyoruz.Hiç kum kalmayana kadar tekrar tekrar yıkıyoruz.(en sıkıcı kısmı bu) En son yıkama suyunun içine 2 kaşık sirke atarak bir süre semizotlarını içinde bekletiyoruz.Temiz diye bekletmemezlik yapmayın sirkeli su bütün kalan toprakların çözülmesini sağlıyor.

Bu arada domateslerin kabuklarını soyuyoruz ve ufak ufak doğruyoruz. Soğanları yemeklik olarak hazırlıyoruz.Kabakları dörde bölerek onları da doğruyoruz.

Ben bu yemekte bütün her şeyi kavurmadan koyuyorum.Önce soğanlar, domatesler, semizotu.Su eklemiyorum kendi suyu ile yavaş ateşte pişiriyorum. Çok çabuk pişiyor.İsterseniz pişerken içine 1 fincan kadar bulgur veya pirinç de koyabilirsiniz farklı bir tat veriyor.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe