AYVALIK USULÜ BÖRÜLCE SALATASI


Kardeşimin işi dolayısıyla uzunca bir süre annemler Ayvalık'ta ikamet ettiler.Muhteşem bir yer özellikle de tatilcilerin olmadığı yerlilerin olduğu zaman... Kızmayın ama böyle sayfiye yerlerinde tatil zamanlarında dışarıdan gelen kişiler öyle çok kargaşaya yol açıyorlar ki. O motosiklerin bağırtılması,son ses yürüyen diskoya dönen araçlar ve inanmazsınız normal zamanda çok çok nadir trafik kazası olan yerde bu dönemde ölümlü kazalar bile olmakta... Neyse tabiat harikası Ayvalık'a daha sonra değineceğim.

Bu börülce salatası işte Ayvalık usulü.

Malzemelerim
2 bardak kuru börülce
3-4 tane salatalık turşusu 
2-3 tane havuç turşusu 
Zeytinyağ 
Tuz
Arzunuza göre limon veya sirke

Yapılışı 
Börülcelerimizi güzelce yıkadıktan sonra bir kapta su kaynatıyoruz.Bu kaynayan suyun içine börülcelerimizi atıyorum yaklaşık 10 dk.kaynatıyorum.Çıkan kara suyu döküyorum.Daha sonra temiz kaynayan su koyup börülcelerimi haşlıyorum.Salatalık ve havuç turşularımı küçük küçük doğruyorum.Haslanan börülcelerimi servis kabına alıp turşularla güzelce karıştırıyorum.Arzunuza göre tuz,zeytinyağ ve sirkeyi ekleyip salatamı bitiriyorum.İşte bu kadaarrr ...
Afiyet olsun.... 

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe