SOFRAMIZIN VAZGEÇİLMEZİ ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


İşte bizim soframızdan eksik olmayan ve özellikle yılbaşı gecesinde soframın olmazsa olmazıdır.Her zaman gerçekten yaparken zevk aldığım bir yemektir.Malzemelerime gelince 

 1 kg.barbunya 

4-5 tane domates 
1 soğan
Tuz 
Zeytinyağ

Yapılışı 

Öncelikle yaklaşık 1,5 lt.suyu kaynatıyorum,içine barbunyaları atıyorum.Yaklaşık 7-8 dk.kaynatıp kara suyunu döküyorum.Bu arada domatesleri doğrayıp rondodan geçiriyorum kızgın zeytinyağının içine atıyorum.İyice domatesler rengini verdikten sonra içine barbunyayı koyuyorum.Burda benim püf noktam soğanı barbunyanın tam kalbine soganı bütün olarak yerleştiriyorum.Ütünü 1 parmak örtecek şekilde su ve tuzunu ekliyorum.Her zaman ki gibi baş kurtarıcım sevgili düdüklü tenceremde 25 dk.da pişiyor.Eğer normal tencerede yaparsanız 45 dk.buluyor pişmesi ağır ağır.
Afiyet şeker olsun...



Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe