İMAM BAYILDI


Yaşasın yaz . Bu mevsimde yapılan yemekleri çok seviyorum. Daha önce de söylemişimdir mutlaka. Rengarenk, insanın içi açılıyor. İmamı bulmuşken bayıltayım dedim ben de. Bir takipçim instagramda buna dizme adını veriyoruz demişti. İkisi de olur bence. Yaparken fazla vaktim yoktu. Hızlıca yapıverdim.


Malzemelerimiz
5 tane patlıcan
4 tane soğan
3 tane biber
3-4 tane domates rendesi veya domates püresi
3-4 diş sarımsak
Zeytinyağ
Tuz

Patlıcanları alacalı soyuyoruz.Diklemesine 2 veya 3 parçaya kesip tuzlu suya atıyoruz.

Soğanları piyazlık doğruyoruz.

Bol zeytinyağ koyduğumuz tenceremize ekliyoruz. Biberlerimizi ve sarımsakları da doğrayıp tencereye ekliyoruz. Karıştırarak biraz soğanların ölmesini sağlıyoruz. Domatesleri ve tuzu da ekleyip üzerine patlıcanları sıralıyoruz. Kapağını kapatıp kendi suyu ile karıştırmadan pişiriyoruz. Aslında ben renkli biberlerden bulamadım. Eğer renkli biber de olsa yemeğimiz tam bir görsel şölen oluyor. Patlıcanlar erimeden altını kapatıyoruz.

Servis tabağına akmadan önce az daha bir tencere yemek çöpe gidiyordu. Nazar geldim :) 

Bir süre dinlendirdikten sonra servis tabağına önce patlıcanları sıralıyoruz. Üzerine de tencerede kalan soğan,biber karışımını koyuyoruz.

Yanına buz gibi bir cacık ile afiyet şeker olsun .

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe