LOHUSA LOKUMU



İşte benim ayıp örter dediğim tariflerimden bir tanesi.Bunu yapmayı kayınvaldemden öğrenmiştim.Arkadaşım bu keçi bacağı diyor ama :) ben lohusa lokumu olarak öğrendim.
Hazırlaması 10.dk bile bulmuyor.Bazen insanın canı hiçbir şey yemek istemiyor ya işte o anlarda yapımı çok kolay ve ciddi anlamda kurtarıcı.Kahvaltıda ya da beş çayında yanına mis gibi İzmir Tulum'u veya Nutella ile mmmm.Kızartma olmasına rağmen hiç yağ çekmemekte.Neyse lafı uzatmadan malzemelere geçelim.

1 yumurta 
1 bardak yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
kabartma tozu
aldığı kadar un 
Kızartmak için 
2 su bardağı sıvı yağ

Unu havuz şeklinde tezgahınızın üstüne açın.Ortasına bütün malzemeyi koyun ve yavaş yavaş yoğurmaya başlayın.Unu ne kadar koymanıza gelince artık elinize yapışmayacak kıvama gelinceye kadar azar azar ekleyerek anlayabilirsiniz.Yoğurduğunuz hamurdan bezeler kopartıp merdane yardımıyla yaklaşık yarım santim kalınlığında açın ve bir çay bardağı yardımıyla (ben çay bardağı kullanıyorum) kesin.Kestiğiniz hamurları kızgın yağda kızartın.Yağ ilk grubu kızarttıktan sonra iyice kızdığı için çok çabuk kızartıyor.Kavurmamaya dikkat edin.Kızarttığınız lokumları bir kağıt havlu üzerine koyup fazla yağları emmesini sağlayınız.İster sıcak sıcak ister soğuk servis ediniz.İçinde maya olmadığı için ertesi güne bile taze kalıyor.
Afiyet şeker olsun...




1 yorum:

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Değişik bir lezzet. Lokum deyip yağda kızartılınca şaşırdım. Demek ki görüntü itibari ile lokum deniyor. Ama insanın canı istiyor. Hamur işinin kızartmasını seviyorum. Ellerinize sağlık. :) Selamlar.

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe