MERCİMEK ÇORBASI

HER DERDE DEVA MERCİMEK ÇORBASI

Bu oğlumun meşhur sarı çorbası asla adı bir seferde aklına gelmediği için bu ismi taktı.
Her an evimizde elimizin altında kırmızı mercimek mutlaka vardır.Cankurtaran olarak her zaman kullanabilirsiniz.Hele hele iftar saatinde eve yayılan mis gibi tereyağ kokusu ile mmmmm…

Ben bu çorbayı yaparken süzmüyorum biraz pütürlü olması hoşuma gidiyor ama isteğinize göre süzerek de yapabilirsiniz.O zaman daha sulu oluyor.



Tarifimize gelince malzemelerimiz
2 bardak yeşil mercimek
1 soğan
1 lt.su veya etsuyu/tavuk suyu (bulyon da olur)
½ fincan bulgur
2 kaşık tereyağ
Nane ,tuz , pul biber.

Mercimekleri yıkama suyu seffaflaşana kadar güzelce yıkıyorum.Derin bir çorba tenceresinin içine yıkanan mercimekleri koyuyorum üzerine 1 lt.suyun yarısını  ekliyorum.Soğanı 4 e keserek içine yerleştiriyorum.Bulguru da ekledikten sonra kaynamaya bırakıyorum.
Su kaynamaya başladığı zaman üzerinde oluşan köpüğü bir kaşık yardımı ile alıyorum.Mercimekler yumusadığı zaman ki suyun bir kısmını da çekmiş oluyor çorbayı ocaktan alıp bir blenderdan geçirerek parçalanmasını sağlıyorum.Bu şekilde hiç pütür kalmıyor o yüzden de tekrar süzme işlemi yapmıyorum.
Kalan suyu da ekledikten sonra tekrar kıvam alması için kaynamak üzere ocağa koyuyorum.Bu esnada çorbanın koyuluğuna siz karar verebilirsiniz.
Kıvamını aldıktan sonra ocağı kapatıp tuzunu ekliyorum.Ayrı bir yerde tereyağ, nane ve pulbiberi eritip üzerine döküyorum.

Bu resmi ilk blog yazmaya başladığım yıllarda çekmiştim.Silmeye kıyamadım. Yukarıdaki resim sonradan çekilip güncellenmiştir.,

                             

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe