MANTI ÇORBASI



MANTI ÇORBASI

Mantıyı hazırlarken eğer fazla olursa 15-20 dk.önceden ısıttığınız fırında 150 derecede kurutabilirsiniz. Soğuttuktan sonra bir buzdolabı poşetine koyup dondurucuda saklayabilirsiniz.

Malzemelerimiz
HAMURU İÇİN
2 adet yumurta
3.5 su bardağı un
Yarım su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz

İÇİ İÇİN
250 gr. Kıyma
1 adet soğan
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber

Unumuzu ister bir tezgah üzerine isterseniz derin bir karıştırma kasesine koyalım. Tezgahta yapmak bana daha kolay geliyor. Ortasını havuz gibi açıyorum.İçine yumurtaları kırıp tuzu ekliyorum. Yavaş yavaş suyu ilave ederek yoğurmaya başlıyorum. Hamuru biraz sert olacak. Hamuru dinlenmeye alırken iç malzemeleri hazırlamaya başlıyorum.
Bir kasenin içine kıyma, rendelenmiş soğan ,karabiber ve tuz ilave edilerek iç malzemesi karıştırarak hazırlıyorum.
Dinlendirdiğimiz hamuru 5 parçaya ayırıyorum.Oklava yardımıyla açmaya başlıyorum. Yufkadan biraz kalın açıyorum.Açtığım yufkaları kareler halinde kesiyorum.İçlerine hazırladığım iç malzemeyi koyup üçgen hale getirerek kapatıyorum.
1 lt. kaynattığım suyun içine tuzu ekliyorum ve yavaş yavaş hazırladığım mantıları içine bırakıyorum.10-15 dk.pişirdikten sonra üzerine tereyağda kızdırdığımız nane,pulbiberi ekliyorum.

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe