KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI




Bugün size en sevdiğim salatanın tarifini vermek istiyorum.Yerken burnunuza gelen mis gibi közlenmiş sebzelerin kokusu… 

Malzemelerimiz

3-4 tane topan patlıcan

2-3 tane kırmızı biber 

1 soğan 

1 limon

Tuz

Zeytinyağı 

Sarımsak



Öncelikle patlıcanlarımızı üç dört yerinden çatalla deliyoruz.Bende közmatik diye bir tencere var onu kullanıyorum.İçine patlıcanları dizip üstüne kapağını kapatıyorum.Eğer közmatiğiniz yoksa direk ocağınızın üstünde de yapabilirsiniz.Biraz kirleniyor ama tadı her şeye değer. 
Arada çevire çevire patlıcanların iyice közlenmesini sağlıyorum.Közlenen patlıcanları soğutmadan suyun altında kabuklarını soyuyorum.Aynı işlemi biberlerimiz içinde tekrarlıyorum.Soyulan patlıcanları doğrayarak üstlerine vakit kaybetmeden limonunu sıkıyorum.Biraz vakit geçirirseniz patlıcanımız hemen kararma yapacaktır.Yine aynı şekilde biberlerimizi de soyup doğradıktan sonra patlıcanlarımızla karıştırıyoruz.Piyazlık olarak ince ince doğradığımız soğanlarımızı ve sarmısaklarımızı da ekledikten sonra servis tabağına alıp bol zeytinyağı ile servise hazırlıyoruz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe