SEBZELİ BULGUR PİLAVI


Soframın vazgeçilmezlerinden biri.Beyaz pirinç pilavından ziyade bulgur pilavını her zaman tercih ederim.İçine herşeyi koyarım.Ama ağırlıklı olarak favorim patlıcan,biber ve kırmızı biber.

2 bardak bulgur 
4 bardak su 
1 tane patlıcan 
2-3 tane biber
1 soğan 
1 tane kırmızı biber.
Domates veya domates salçası,tuz ve bol nane 

Önce bulguru çok güzel bir şekilde yıkıyorum,bütün o bulanık suyu gidiyor.Kenarda beklesin biraz.Doğradığım sebzelerin hepsini tencereye arzunuza göre yağı koyup üstüne ekliyorum.Şöyle hafif pembeleşene kadar derler ya bir iki karıştırıyorum.Domatesi veya 1 kaşık domates salçasını ekledikten sonra bulguru ekliyorum.Tuzunu koyup üstüne üstüne de suyu ekledikten sonra kapağını kapatıp pişmeye bırakıyorum.suyunun yarısını çekince içine naneyi de koyup bir kez daha karıştırıyorum.Bulgurlar pişince suyunu fazla çektirmeden kapatıyorum.Tamamını çekerse suyun pirinç pilavı gibi tane tane oluyor.Ama ev halkı böyle sevmediği için tam çektirmeden kapatıp dinlendiriyorum.Sonuç resimdeki gibi.
Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe