KIŞ ÇAYI



Son hızla geçen bir yaz mevsiminden sonra pat diye gelen grip mevsimindeyiz.Ne yazık ki bu grip mevsiminden bende payımı aldım.İş işten geçti ama kış çayı aldım.İçinde havlıcan,ekinezya,kuşburnu,zencefil,çubuk tarçın,karanfil,kakule var.Aktara gittiğiniz zaman isterseniz tek tek isterseniz de hazır alabilirsiniz.Ben içine evde ayrıca demleme esnasında elma
kabuğu ve limonda ekliyorum.Sadece bir tane çaydanlığın üstünü edinmeniz gerekebilir demlemeyi yaparken.İçindekilerden iki tutam alıyorum çaydanlığın içine koyuyorum.Üstüne de 3 fincanlık su ekliyorum.İçinde adaçayı ve ya ıhlamur olmadığı için direk ocağa koyup 3-4 dk.kaynatıyorum.Altını kapattıktan sonra dinlenirken fincanların içine birer tatlı kaşığı-bunu kendi ağız tadınıza göre değiştirebilirsiniz- bal ekliyorum.Rengi bordoya dönmüş çayımı koyuyorum.Kaynama esnasında ortaya çıkan evi kaplayan mis gibi kokuyu seviyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe