PİDELİ KÖFTE

 

Pratik lezzetler de bugün ki çalışmamız pideli köfte. Genelde bizim evde köfte piştiğinde yanında mutlaka ya patates kızartması ya da patates püresi olur. Ama patates kalmamış. Ben de köfteye değişik açıdan bakayım dedim.




Vaktim olmadığı için pideciden bu küçük pidecikleri sipariş verdim. Köftemi daha önce yoğurup buzdolabına koymuştum. hemen işe koyuldum. Elimin altında her şey hazır olduğunda yarım saatte harikalar yaratabiliyorum ki bu hepimiz için geçerli. Allah gördüğümüzden ayırmasın…


Malzemelerim
3 tane tırnak pidesi
12 tane köfte
9 dilim kaşar peyniri
2 domates
2 diş sarımsak
Tereyağ
 
Köfte için
½ kg kıyma
½ su bardağı galeta unu
1 diş sarımsak
1 soğan
1 yumurta
1 çay kaşığı tarçın
Tuz
Karabiber
Kimyon
Kekik
Kızartmak için yağ

 

Köftelerimizi yoğurmakla işe başlıyoruz. Tüm köfte malzemelerimiz derin bir kaba koyup toplanıncaya kadar yoğuruyoruz. İster bir kavanoz kapağı ile ister kalıp ile isterseniz de elimizle istediğiniz şekli veriyoruz. Tavamızda önlü arkalı kızartıyoruz.

Domatesimizi rondodan geçiriyoruz. Sarmısağımızı eziyoruz. Bir tencerenin içine çok az yağ koyup sarmısağımızı aroma vermesi için önceden içine atıyoruz. Bir tutam tuz ekleyip bir iki karıştırıyoruz. Domatesimizide ekledikten sonra suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Pidelerimizi yanlamasına ikiye kesiyoruz. İçine bir kaşık yardımı ile domates soslarını pay ediyoruz. Dilimlenmiş kaşar peynirlerini koyuyoruz. Kızarmış olan köftelerimizi yerleştiriyoruz. Pidelerimizi kapatıyoruz.

Fırın tepsisine yağlı kağıt koyup pideleri yerleştiriyoruz. Üzerlerine 1 tatlı kaşığı tereyağ sürüp fırına gönderiyoruz. İçindeki peynir eriyene kadar pişiriyoruz.

İstediğiniz garnitür ile servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

 

 

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe