BEŞAMEL SOSLU KARNABAHAR

İnsan evde küçük çocuk olunca yemekleri yesin diye durmadan bir şeyler üretiyor.Daha önce yediğini bir sonra ki sefer yemiyor.Ben de bir mevsim önce severek yediği küçük ağaçları bu sene yemeyince bu tarifi uygulamaya başladım.Şimdilik zevkle yiyor ama seneye ne olur bilinmez .

Malzemelerimiz
Orta boy karnabahar
Haşlamak için su

Beşamel sos için
4 yemek kaşığı un
4 kaşık tereyağ veya margarin
4 bardak süt
Tuz,karabiber


Karnabaharları haşlamakla işe başlıyoruz.Çok büyük olmadan parçalıyoruz.Kaynayan suyun içine atıyoruz.Haşlarken içine yarım limon da sıkarsanız bembeyaz olacaktır.Karnabaharlarımız yumuşayınca altını kapatıyoruz.Sudan çıkartıp süzgünün içine alıyoruz hem soğusun hem de suyu iyice aksın diye.
Beşamel sosu ben ikiye ayırarak yapıyorum.Daha güzel oluyor.Önce 2 kaşık un ve yağı küçük bir tencenin içine alıyoruz.Karıştırarak unun yağı tamamen çekmesini sağlıyoruz.İçine 2 bardak sütümüzü ve bir tutam tuzumuzu atıp karıştırmaya devam ediyoruz.Topaklanma olması gayet normal kaynadıktan sonra altını kapatıyoruz.Pişerken oluşan topakların kaybolması için de blenderdan geçiriyoruz.
Suyu iyice süzülen karnabaharı bir fırın kabına alıyoruz.Hazırladığımız beşamel sosu üzerine döküp güzelce karıştırıyoruz.
Beşamel sosu yaptığımız tencerenin içine (yıkamayın tekrar üstüne yapın çok hoş bir koku ve tat oluyor) kalan malzemelerimizi döküp sosumuzu 2.kez tekrar hazırlıyoruz.
Karnabaharın üstüne bu sosu döküp bir kaşık yardımıyla üstünden her yerine yayılmasını sağlıyoruz.
İsterseniz üstüne kaşar peyniri rendesi de koyabilirsiniz.Ben üzerine incecik dilimleyerek koydum.180 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe