ELMALI KEK

Evde yumuşamaya başlayan elmaların muhteşem bir keke dönüşümü.Bu keki yapmayı seviyorum içinde yağ olmadığı için daha sağlıklı buluyorum.Oğlum elma canavarı olduğu içinde zevkle yiyor.İçinde sadece tepsiye yapışmaması için sürdüğüm kadar yağ var.Kalabalık misafirim varsa büyük bir tepsiye döküyorum o zaman daha ince bir kek oluyor.Yuvarlak tepsiye dökersem de puf puf bir kek oluyor.Nasıl tercih ederseniz.
Malzemelerim 
4 yumurta
2 su bardağı toz şeker 
3-4 tane elma 
2,5 bardak un
vanilya,kabartma tozu
Tarçın 
Pudra şekeri
İsteğe bağlı olarak 1 su bardağı ceviz 

Yumurtalarımızı köpük haline gelene kadar çırpıyoruz daha sonra şekeri ekliyoruz.Un,kabartma tozu ve vanilya ekledikten sonra pürüzsüz kalana dek çırpmaya devam ediyoruz.Bu kek karışımını bir kenara bırakıp elmalarımız soyuyoruz ve küpler halinde doğruyoruz.Ben elma doğrama işini en son yapıyorum.Çünkü bu arada geçen 3-4 dakika kekin hafif hafif kabarmasına yol açıyor.Doğradığımız elmaları kek karışımının içine ekleyip bir kaşık yardımıyla iyice karıştırıyoruz.Düz bir tepsiyi yağladıktan sonra bu karışımı döküp fırına veriyoruz.Herkesin fırını farklı ama benim fırınımda 170 derecede 35 dakika da pofuduk bir kek kıvamına geliyor.
Fırından çıkınca üstüne tarçın ve pudra şekeri karışımını serpiyoruz.Üstünde hoş bir çıtırtı oluyor.Ben içine ceviz koymuyorum ama olursa da çok farklı bir tadı oluyor.
Afiyet şeker olsun.











1 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe