ERİK MARMELATI

Ben mürdüm eriğini çok severim.Ama ne yazık ki evde benden başka yiyen yok.Hal böyle olunca da erikler yumuşamaya başlıyor.Bu yüzden aklıma marmelat yapma fikri geldi.Oğlum marmelatı reçelden daha çok seviyor.Bunu O'nun için yaptım.


Malzemelerim : 
1 kg erik 
1 bardak şeker 
1 çay kaşığı tereyağ
1 limon 

Öncelikle eriklerimizi ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarıyoruz.Tenceremizin içine yerleştirip üstüne şekerimizi döküyoruz.4-5 saat arada karıştırarak şekerin eriklere işlmesini sağlıyoruz.Bu süre sonunda tenceremizi ocağa koyup kısık ateşte erikler yumuşayıncaya kadar yaklaşık 30 dk.pişiriyoruz.Ben burda çok fazla karamelize olmasın diye içine 1 çay kaşığı tereyağı koydum.Daha sonra ocaktan alıp blenderdan geçiriyoruz.İçine limon suyumuzu koyduktan sonra 2-3 dakika daha ocakta karıştırarak kaynatıyoruz.Kavanozumuza koyup kapağını sıkıca kapatıyoruz.Ters çevirerek dinlenmeye bırakıyoruz. 
Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe