KARIŞIK KIZARTMA


Yaz aylarının vazgeçilmez yemeği.Buzdolabından çıkarıp yanına muhteşem Foça Yoğurdu.Mis gibi kızartma.İçinde patlıcan,kabak ve karışık acı-tatlı biber.Ben nerdeyse 1 kg.dan yapıyorum.Üstüne domates sosunu yaparken genelde blenderdan geçiriyorum.Sırrı ise içine koyduğum bir tatlı kaşığı

kırmızı biber salçası.Müthiş bir tat veriyor.

Malzemelerimiz :

4-5 adet patlıcan 
3-4 adet kabak
10-15 adet acı-tatlı karışık biber
5-6 tane domates 

Patlıcanları önce alacalı soyup tuzlu suyun içine atıyorum.Daha sonra bütün sebzelerimizi uzunlamasına önce ikiye bölüyorum sonra da yine dikine 5mm kalınlığında kesiyorum.Ve kızgın yağın içine ...
Çok kızgın yağda kızarttığımız zaman yağ çekmiyorlar fazla ama yine de yağdan çıkınca havlu kağıda koymakta yarar var.
Domatesleri kabuklarını soyduktan blenderdan geçiriyorum içine 1 tatlı kaşığı kırmızı biber salçası da koyuyorum.Kızdırdığım 1 kaşık zeytinyağının içine atıp suyunu çektiriyorum.Hepsini servis tabağına alıp üstüne sosunu döküyorum.İçine 1-2 diş sarımsakta koyarsanız mmmmm....

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe