FIRINDA MANTAR SOTE


Geçenlerde mantar aldım. Ama nedense bir türlü oğluma yediremiyorum. Ben de çözüm olarak böyle pişirmeyi denedim. Sonuç mu ? Bu kadarcık mıııı ??? 

Malzemelerimiz
1 kg mantar
2 tane domates
1 tane kırmızı biber
1 tane soğan
Yarım limon
Tuz
1 kaşık zeytinyağı
1 çay fincanı süt
Ve üzeri için bir tutam tulum peyniri

Mantarlarımızı doğrayıp suyun içinde bekletiyoruz.Renginin kararmaması için limon suyu ekliyoruz.


Soğanımızı ince ince kıyıp 1 kaşık zeytinyağ kızdırdığımız tencereye atıyoruz. Biberimizi küp küp doğrayıp soğanların üstüne koyup kavuruyoruz.Domateslerin kabuklarını soyup içine doğruyoruz.Suyun içinde bekleyen mantarlarımızı da süzüp tenceremize alıyoruz.Mantarlar suyunu çekene kadar önce hızlı ateşte daha sonra da kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz.

Suyunu çektikten sonra içine sütümüzü ve tuzu ekleyip bir iki kez karıştırarak altını kapatıyoruz.
Küçük fırın kaplarına pay edip üstüne birer tutam peynirleri ekliyoruz.Ben tulum peyniri kullandım ama siz kaşar peyniri ile de deneyebilirsiniz.


Fırın kaplarını bir tepsiye yerleştirip içine 2 parmak su koyuyoruz.Böylece fırının içinde peynirin kurumamasını sağlamış oluyoruz.Peynirler kızarınca fırından çıkartıyoruz.
Sıcak sıcak servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe